Ramazanski bajram, posebna je radost za one vjernike koji su mjesec milosti proveli u postu i ibadetu. Zato je Ramazanski bajram Allahov poklon njima...

Glavni imam Medžlisa islamske zajednice Čapljina efendija Adem Šuta Ramazanski bajram naziva danom nagrade.

 

Velika nagrada, bereket, milost, radost

- Veliku nagradu, milost, bereket, oprost i radost očekuju i dočekuju vjernici prvog dana Ramazanskog bajrama. Oni ljudi koji su se tokom ramazana, Allahu Uzvišenom odazivali na Njegove pozive pa su ispostili ramazan, obavljali namaz, činili dobro drugima, takvi se s pravom raduju Allahovoj nagradi i poklonima Njegovim na dan Ramazanskog bajrama - kazao je efendija Šuta za Faktor.

A o kakvoj i kolikoj nagradi i poklonu je riječ, podsjetio je, govori nam Muhammed, a. s.: "Ibn 'Abbas, r. a., kaže da je čuo Allahovog poslanika, s. a. v. s., kako govori: "...Kada nastupi bajramska noć koja se naziva Noć dodjeljivanja nagrada, Allah, dž. š., na kraju te noći, na Bajram ujutro, šalje meleke u sve dijelove zemlje.

 

Zadovoljstvo i oprost

Oni zauzmu položaje na prilazima i uzvikuju glasom koji mogu čuti sva stvorenja osim ljudi i džina: "O ummete Muhammedov, izađite ka plemenitom Gospodaru, Koji mnogo daje i Koji oprašta velike grijehe!" I kada se oni pojave na mjestima gdje se klanja bajram-namaz, Allah, dž.š., kaže melekima: "Šta treba da dobije uposlenik kada uradi svoj posao?"

Meleki odgovaraju: "Bože i Gospodaru naš, on treba da u potpunosti dobije svoju plaću." Allah, dž.š., potom kaže: "O Moji meleki, pozivam vas da svjedočite da sam Ja, zbog toga što su postili mjesec ramazan i što su noću stajali preda Mnom u namazima, dao im kao nagradu Svoje zadovoljstvo i oprost! O robovi Moji, sada tražite od Mene! Tako mi Moje moći i Moje Uzvišenosti, dat ću vam sve što budete tražili od Mene danas na ovome skupu a bude se ticalo vašeg budućeg svijeta (ahireta). Dat ću vam i ono što budete od Mene tražili od dunjalučkih potreba..."

Govoreći o bajramskoj sofri, kazao je da je ona važan socijalni segment, a i dekor u našoj tradiciji, ali da je, međutim, mnogo važnija naša duhovna sofra o kojoj trebamo puno više govoriti.

- Današnji čovjek guta previše informacija koje ga dovode u stanje "van-sebe", tako da sve manje ima vremena kojeg bi kvalitetno posvetio drugima, čak i svojim najbližima, porodici i prijateljima. Koliko uopće imamo vremena za sebe, koliko vremena provodimo sa Gospodarom, to je pitanje od suštinskog značaja. Gospodar za Sebe kaže da je On vrijeme, zato onaj ko kaže da nema vremena, onaj ko je uvijek u nekoj žurbi treba da se zamisli i upita gdje je izgubio bereket vremena, gdje je izgubio sebe - upozorio je.

Naglasio je da onaj koji ne provodi vrijeme sa Gospodarom vremena, ne može ga imati dovoljno ni za sebe, niti će ga imati kako bi ga mogao kvalitetno ulagati u odnosu sa drugim ljudima.

- Zato nam Gospodar nudi bereket ramazanskog vremena, kojeg smo proveli u postu, u stanju mirovanja, oborenih pogleda i zagledanih u sebe, i na taj način uradili mnogo, smanjili dotok informacija iz vana, te u isto vrijeme čitajući Kur’an očistili naše unutrašnje filtere te ih pripremili da mogu uredno funkcionisati za narednih jedanaest mjeseci. Kakva god naša sofra bila ne može nadomjestiti potrebe duše i srca, niti može ispuniti unutrašnju prazninu i glad koju gledamo svakodnevno, a posebno kada su u pitanju međuljudski odnosi. Pokušajmo odgovoriti sebi, kako je moguće da su međuljudski odnosi bili puno bolji u vremenima kada su sofre bile puno skromnije nego danas, čak i u vremenu agresije, to su vremena koja često prizivamo u našu stvarnost - kazao je, iizmeđu ostalog, efendija Šuta.

(Preporod.info)